گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این پیروزی بزرگ متعلق به همه مردم و یک پیروزی فراجناحی است. باید مراقب بود که برخی جریانهای سیاسی این پیروزی را با تشکیک هایی که نزد مراجع ذیصلاح قابل طرح است، تلخ نکنند.

غلامعلی حدادعادل در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس با تبریک حضور پرشور مردم در انتخابات به مقام معظم رهبری و مردم ایران از برخی جریانهای سیاسی در کشور خواست که روشهای گذشته مانند واکنشهای منفی نسبت به انتخابات را فراموش کنند.

وی از منتخبان ملت در این انتخابات خواست تا بار سنگین امانتی را که ملت بر دوش آنها نهاد، به مقصد برسانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی از منتخبان مردم در شوراهای اسلامی خواست که به وظیفه اصلی خود یعنی رسیدگی به امور شهر و روستا طبق قانون اهتمام داشته باشند و نیروی خود را صرف ستیزه‌جویی و اتلاف وقت نکنند.

مشکلی نداشتیم

معاون پارلمانی وزارت کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که نمایندگان دو طیف اکثریت و اقلیت مجلس به وزارت کشور آمده و از ستاد انتخابات بازدید کردند و در جریان امور قرار گرفتند، گفت: علیرغم برخی جو سازیها ، خوشبختانه کوچکترین مشکلی در روند اجرای انتخابات نداشتیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری ، محمدحسن موسی‌پور در پاسخ به این‌که آیا وزارت کشور به گروه‌ها و جریان‌های مختلفی که درخواست بازشماری آراء را داشته و نسبت به ترتیب شمارش آراء اعتراض داشتند، ترتیب اثر می‌دهد، گفت: قطعا هر نوع تخلفی گزارش شود، ما طبق قانون موظفیم آن را بررسی کنیم. 

معاون پارلمانی وزارت کشور در خصوص تجربه تجمیع انتخابات گفت: تجمیع انتخابات کار خوبی است، زیرا افزایش فعالیت سیاسی و شور انتخاباتی فواید زیادی دارد.

وی درباره تاخیر در اعلام نتایج انتخابات این دوره تاکید کرد: معتقدیم این بار بر خلاف گذشته با وجود سه انتخابات و حضور پرشور مردم ، نتایج بسیار زودتر اعلام شده است.

هیچ صندوقی گم نشد

جانشین وزیر کشور هم در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر تمایل‌نداشتن وزارت کشور به قرائت آرایی که به اصلاح‌طلبان اختصاص دارد، تأکید کرد: بی‌تردید حتی یک صندوق و رأی هم گم نمی‌شود.

محمد باقر ذوالقدر در پاسخ به اظهاراتی که برخی کاندیداها نسبت به سلامت شمارش آرای انتخابات شورای شهر تهران مطرح می‌کنند اظهار داشت: متأسفانه عده ای به دلیل تمامیت‌خواهی زمانی که نتوانند به موفقیت دست پیدا کنند ، اصل کار را زیر سوال می‌برند.

انتخابات سالم شوراها

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران نیز تاکید کرد : مسیر انتخابات شوراها کاملا سالم و بدون هر گونه تردید و شائبه طی شد و مجریان و ناظران همکاری بسیار خوبی با یکدیگر داشته اند.

سید علی ریاض که در پایان جلسه علنی روز گذشته  مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران گفتگو می کرد، اظهار داشت: هیات نظارت کلیه امور مربوط به شمارش در سایت ها را به دقت زیر نظر دارد و آرای شمرده‌شده به وسیله رایانه را چک  لیست می کند و نتیجه آن با موافقت این هیات اعلام می شود.

این نماینده که مسئولیت نظارت بر انتخابات تهران را  عهده‌دار است ، درباره زمان اعلام قطعی نتیجه آرای شورای شهر تهران، گفت: انتخابات تهران از نظر مشارکت ، تعداد  نامزدها و تعداد صندوق های اخذ رای بسیار گسترده است که بررسی آن نیازمند زمان است که با همه توان پیگیری می شود، ولی امید است کار شمارش آرا حداکثر تا روز چهارشنبه پایان یابد.

انتقاد فراکسیون اقلیت مجلس

فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی در نامه ای به غلامعلی حداد عادل از روند برگزاری انتخابات و اعلام نتایج و شمارش آراء انتقاد کرد.

در نامه فراکسیون اقلیت مجلس به حداد عادل آمده است : نظارت بر صحت و سلامت روند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و پاسداری از آرای ملت و شمارش صحیح آنها از وظایف اساسی و مهم هیات‌های نظارت است. براین اساس انتظار بایسته افکار عمومی و مردم اهتمام جدی و اساسی مجلس شورای اسلامی به این مهم بوده است.

درخواست برای بازشماری

اما اسدالله بادامچیان نامزد انتخابات میاندوره‌ا‌ی مجلس از تهران در نامه‌ای به فرماندار تهران خواستار بازشماری آرای انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در تهران  شد.

به گزارش فارس در متن این نامه آمده است: با توجه به نزدیک بودن آرای اعلام شده‌ اینجانب و خانم سهیلا جلودارزاده در انتخابات میاندوره‌ا‌ی تهران و گزارش‌هایی که مغایر با این اعلام از ستادهای انتخاباتی اینجانب رسیده است، لطفاً دستور فرمایید ضمن رسیدگی به این موضوع به نحو مقتضی بازشماری مجدد آرا به عمل آید. 

در همین حال نصرت الله لطفی مدیر کل نظارت و امور استان‌های شورای نگهبان گفت: در صورتی که تجمیع آرای انتخابات میاندوره ای مجلس تهران با آمار شورای نگهبان همخوانی داشت که امیدواریم داشته باشد بلافاصله تایید می‌کنیم که آمار نهایی منتشر شود و گرنه در صورت وجود اشتباهاتی که امیدواریم نباشد وارد بررسی آرا می‌شویم.

کد خبر 11409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز